måndag 7 december 2009

Brev till tomten

Kära Tomten, 

Vilken underbar jul vi har att vänta på! Stämningsfullt, spännande, mysigt, härligt! Mest av allt kära tomte önskar sig vår familj fred på jorden och lycka åt alla människor men om de är något annat som du gärna vill ha tips om när du nu som bäst jobbar i din verkstad så blicka snabbt igenom detta!

Mamma och pappa: nya lakan att sova i, nyaste canon digkamera så vi kan samla minnen för äldre dagar när vi sitter i våra gungstolar och blickar tillbaka på åren då barnen var små, tumis tid bara som man och fru, litteratur som vi kan njuta av när vi har barnfria stunder, mamma lyx/egen tid, pappa lyx/egen tid, sporta gör att man orkar och mår bra

Elwa: sköna nätter med naturens egen bäddmadrass av ull (Porin villa ja Peite), nya lakan till mitt stora flickornas täcke, pippi långstrump och barnen i bullerby är min favorit, går i musik klubben och skulle behöva innetofflor så mina strumpor hålls rena och fötterna varma, tycker om när mamma eller pappa läser för mig, musik är kul, har fått så långt och fint hår och gillar när mamma lägger toffs eller spännen i håret då känns de som att jag är en prinsessa, gillar att pyssla med mamma (bivax modelera, klippa, klistra , limma, måla)

Evert: sömn är viktigt för mig som är liten och därför skulle jag gärna ligga på en bäddmadrass av ull, sova inlindad i silk eller ull täcke, vila mitt huvud på ull eller hirs kudde (Ruskovilla, Porin villa ja peite). Eftersom jag får njuta av sköna tygblöjor så känns bodyn lite för trånga och små så därmed skulle små och tunna bomulls eller silk/ylle långärmade tröjor vara bra (livingkraft, ruskovilla, ekologisk bomull)

Ses på julafton, 

Familjen Andberg

Elwa, Evert, Linda, Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar