måndag 18 maj 2009

Måndag

De är länge sedan jag skrivit...Nu är jag gravid på riktigt känns de! Kan gå i mamma kläder och magen synns och folk noterar att man är gravid, mysigt! Galet att man behöver bekräftelse av att man verkligen är gravid och skall få barn:) 
Är så mysigt nu eftersom tröttheten släppt och man mår bra, äntligen! De tog längre att slippa illamåendet och tröttheten denna graviditet. Började redan vänta på bättring från vecka 12, men vecka 12 gick och 13 gick och 14 gick och då hade jag en minnebild att de vände just i vecka 14 med Elwa. Men nu drog de nog ut till vecka 15. 
På påsken i Jeppis så gick jag in i vecka 14 och prick i vecka 14 kände jag den första rörelsen i magen. De var som en stor bubbla skulle ha vänt sig  i magen. De kändes mysigt och då konstaterade jag bara att jag tror att jag känner babyn...men kändes så osannolikt i de veckorna. Men de var helt rätt och riktigt! Efter de blev de några dagars paus men sen kände jag små bubblor varje dag tills vecka 15 och då började buffas i magen. Super mysigt! De känns så härligt att känna den lilla i magen röra sig!!! 
Har haft en del funderingar kring rörelserna. Om man ränknar enligt mensen skulle jag då ha känt de första rörelserna i magen i vecka 16 och de skulle kunna stämma, men vecka 14 låter lite väl tidigt. Så jag vet inte riktigt va jag skall tro om ul beräknade datumet...men de återstår att se nästa veckas måndag va babyn motsvarar för veckor. 
Känns så skönt att vara i levandes böcker igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar