måndag 19 april 2010

Sover genom natten

6 månaders dagen till ära bestämde sig Evert att överaska mamma och sova genom natten utan att vakna och äta, saldo 11,5h natt sömn! WOW! Kändes helt galet, man kommer inte ihåg hur de är att sova en hel natt utan avbrott och nattamning. Evert sov och mamma höll vakt efter 03....fattade ju inte att han verkligen inte skulle vakna:) mammor mammor!

Vågade inte hoppas på att nästa natt, sö-må natten skulle vara lika, men så var de, han sov och mamma sov. Nu är vi där, äntligen, en milstolppe nådd. Slut med nattamningarna och slut med nattvak. Lite otroligt samtidigt för Evert gör tänder för fullt. Han har de två nedersta tänderna som redan syns genom tandköttet, trodde barn inte sover då de gör tänder. Men vi har tvärtom. Klagar dock inte.

Jag tyckte de var okej med 1 nattamning fram till torsdagen. Då vakna Evert 3 gånger och eftersom jag själv var förkyld så orkade jag ingenting annat än att amma. På morgon kändes de inte bra. Då bestämde jag mig för att nu är de slut med nattamningarna. Fredag-lördag natt vakna Evert i vanlig ordning kl.00, jag natt om honom = "god natt Evert x 3" och "nati nati" ramsan. Kl.04 vakna han som han brukar då var han vaken och gnällde i 1h jag gav vatten från flaska åt honom, han blev skit sur och sen sov han till 07. Följande natt sov han över alla mål och genom natten. Han var redo och mogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar