tisdag 28 december 2010

Barnkliniken

Idag fick vi lite försmak för morgondagen! Vi besökte barnkliniken var de imorgon skall göras magnetröntgen (MRI) och datortomografi (CT) på Everts nacke/rygg! Ja de känns tråkigt, men skönt att vi äntligen får någon klarhet i hur de ligger till med hans nack kotor. Evert trivdes på avdelning K8 men huuu va ruskiga sjukhus är!!! Så mycket riktigt sjuka barn...

Talade om för anetstesiläkaren som vi träffade och fick tala med idag att Evert inte fått en ända medicin i sitt liv, inte ens Panadol supp så därför skrämmer nersövningen mig en aning. Ja hon sa att Evert bra kan få en "esilääke", men grr de va ju inte va jag ville höra. Varför i hela fridens namn funderar man på någon pre medicinering om jag finns till hands. Varför används inte föräldrarna i stället...Om Evert fick somna i min famn och vakna upp i min famn så VET jag inte bara tror att han skulle vara lugn! Ja men uttryckte min önskan att få följa med Evert och de trodde nog att de skulle ordna sig så de återstår att se.

Nersövningen har vi kl.13 imorgon och på avdelningen skall vi vara kl.11. Evert får äta frukost innan kl.06 imorgon och dricka fram till kl.10! Så de skall nog gå bra för honom men för mamma är de väl lite mera nervöst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar