tisdag 10 juli 2012

HÄLSNINGAR FRÅN AMOS

Nu är jag så här stor pojke:) 3 1/2månad gammal! Och väger 6530g!









Oh måste nog bara säga att de här med barns utveckling är nog så facinerande! Nu är vi då alltså hemma efter 3 veckors semester i skärgården. Under dessa 3 veckor lärde sig denna lilla gosse en hel massa nya saker så som att åla sig fram (teknik: lyfta rumpan - skjuta ifrån, så han tog sig fram som en larv), vippa runt sig från mage till rygg, hitta sina händer (som konstant var i munnen), gripa tag, tala och umgås mer än förr...Min underbara lilla skatt!!! Ja måste bara tacka att vi fått en sådan liten glad och nöjd typ, han var nöjd jämt förutom när han var trött eller hungrig. Men inget gnäll inget gråt, ingen protest över att de var mera folk, högre ljud nivå, annan miljö...

Nu när vi kommit hem ser man igen ett enormt hopp i utvecklingen hos lill gossen - nu har vi en riktigt typisk 4 månaders baby. Nu skall de hända, de nya fenomenet heter TRÅKIGT! "Lämna int mig här utan några leksaker",  "nej int vill jag sitta här i sittern ensam och dessutom på golvet, jag vill ju va med och se"...vi kämpar nu också med att ha lite längre vaken pass på dagen och lämna bort 1 natt mål. Återkommer om hur vi framskrider på den fronten...



2 kommentarer:

  1. Onpa ihanaa nähdä kuinka Amos on kehittynyt!
    Muutenkin tosi upeata, että olette saaneet viettää lomaa Messärissä!
    Ihania kuvia ja tänään nähdään!!!!

    SvaraRadera