måndag 23 juli 2012

KOMMA IKAPP

Måndag och hemma dag med allt som de innebär! Känns underbart med Alina som just nu "rastar" barnen i regnet! De är en win - win situation i potens, jess! 1) Barnen njuter av att få full uppmärksamhet av henne 2) Hon är energisk och glad och positiv och med barnen för att leka med dem (skönt så här från en mammas synvinkel att barnen ibland slipper mig som hela tiden tillrättavisar och uppfostrar) 3) Jag kommer i kapp lite här hemma, får sådan grym tillfredställelse av få i ordning sådant som jämt och ständigt släpar efter (ouppackade väskor och kassar, byk både smutsigt och rent som skall ordnas och vikas, ordna i barnens rum...)

På tal annars om byk och kläder måst jag bara nämna här en lite parentes; om jag någongång får en möjlighet att påverka badrum/tvättrum/byksortering/ skåp logistik så har jag mitt och komma med. Visst är de helt idiotiskt att man skall förvara smutsbyk på ett ställe, ha tvättmaskin och torktumlare på ett annat ställe, torkställning på ett tredje ställe, sortera och vika kläderna på ett fjärde ställe och sen transportera dem till skåp i olika rum!!! Enligt mig och min logik skulle man spara både tid och energi om allt skulle vara i ett och samma utrymme?! Galet eller mera okej? Klädskåp för alla i familjen kunde gått också placeras i rummet som är avsett för byk/kläder! Enkelt och behändigt! No joo, de får förbli en dröm ännu tillsvidare...

Nu tillbaka till va jag höll på med! Matlagning till hungriga barn som kommer hem om en timme!

1 kommentar:

  1. Låter vettigt! På bostadsmässan i Karleby förra året fanns ett hus i två plan, men stort och fint kodinhoitohuone kaikilla mausteilla i första våningen och rakt ovanför i våning två fanns duschrum. I skådet i övre våningens duschrum gick en kuilu rakt ner för byket, dvs, när ungarna/ mannen slänger byket i tvättkorgen i övre våningen så hamnar det automatiskt i nedre våningen i kodinhoitohuone precis bredvid tvättmaskinen. Okej...då hamnar man ändå sortera färger osv men kanske man kunde kombinera din och bostadsmässans ide? :)

    SvaraRadera