torsdag 20 november 2008

Den första snön

Den första snön är här, inte för att stanna, men i morse så fick vi njuta av ett snöflinge regn! De va lustigt, Elwa pekade mot fönstret i vardagsrummet och blev rädd och kröp upp i min famn...de va snön hon blev rädd för. Något som hon aldrig sett förr, gulligt. Då fick mamma förklara att snön kommer från himlen, från molnen och att de inte något man behöver vara rädd för. Sen tyckte Elwa att de blev spännande, hon pekade gång på gång mot fönstert och sa: "sna sna"! Härligt med barn! 

Vi skynda oss äta frukost. I självaverket vet jag inte om de gick fortare än andra mornar eftersom de va den morgonen i veckan då jag skulle koka en ny sats gröt. Igår kväll malde jag hela havregryn, la dem i blöt i vatten och på morgon var de dags att sätta gröten i kastrullen och putra. Den fick putra på svag värme i 1/2h, medan jag malde solroskärnorna jag rostat på min underbara gjutjärns panna (va skulle man göra utan gjutjärns panna). Mums, sen va de färdigt! Elwa åt en stor portion gröt med smör på helt själv (Elwa har blivit jätte duktig och äta själv med sked) och de gjorde mamma med. Sen iväg ut i parken. Plask plask i alla vatten pölar, oj va kul tyckte du Elwa. Vilket bra påhitt med galonbyxor och stövlar, alla mammors räddning! Dagens portion av frisk, syrerik luft. Tror de gjorde gott för oss båda eftersom vi idag skall flyga hela långa vägen till Thailand, Bangkok. Jätte spännande att åka, skönt, härligt med solen och värmen. Vi skall iväg och ladda d-vitamin och solenergi för hela vintern! 

Livet är härligt, ta till vara den tid du lever i NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar