fredag 21 november 2008

Thailand, Bangkok




Here we are in Thailand, Bangkok! Underbart, härligt, sol och 30 grader varmt. Oh, men fy va jag ogillar långa flyg...bonus är alltid forståss nattflyg när man färdigt är så trött att man håller på att tuppa av. De va en utmaning att flyga med Elwa. Jag hade ingen aning va jag skulle vänta mig...men de gick över alla mina förväntningar! Hon sov halva resan, typ 4 timmar, hade förståss hoppas att hon skulle sova hela vägen eftersom de va natt i Finland och hennes vanliga sov tid, men nej! Blev lite små nervös eftersom min plan rubbats. Men allt blev till de bästa i alla fall. Hon var glad, nyfiken och pigg hela andra halvan av resan, kan man önska sig mera, NEJ! Skulle inte ha velat byta plats med tex. en 3 barns mamma som hade full rulle att få alla sina och somna. Landningen var ett kaos däremot, Elwa gallskrek, skrek och skrek och skrek. Ingenting hjälpte, förutom vatten från flaska. Inget bröst, ingen napp, inga kramar och pussar, urk! De va så jobbigt för jag kände hur hon bara spännde hela kroppen och höll för öronen och de fanns ingenting jag kunde göra. Hon förstod inte heller när jag försökte förklara att vi snart skulle vara framme, trist. Äntligen nere på marken och ljusskylten släckts. Tog upp Elwa i Ergobagen och in med nappen i munnen och trasan över ögonen, hon somna som ett ljus, badang! Hon var så trött. De är lite galet när man tänker att hon sov en 4h natt istället än för en 12h. De var ganska lyxigt att Elwa sov medan vi gick till passkontrollen, väntade på våra väskor, åkte taxi 40min till hotellet...inte illa. När vi steg in i hotellrummet då vakna hon, som på beställning. Iväg och äta mums mums Thaimat, de fick bli garlick&pepper prawns och pad thai för mig och fried rice with chicken åt Elwa, oh vilken himmel. De känns ljuvligt att vara på Marriott igen, drömmer tillbaka till min och Benjamins bröllopsresa...härligt! Har bestämmt mig att sedan när vi varit gifta länge så skall vi komma hit tillbaka och fira de, bara han och jag! De ända är att han inte vet om de, men de är en stund till de:)

Nu sover Elwa för natten. Har lagt henne tidigt för att hon förhoppningsvis skall sova hela natten, helst 13-14h.

Ha de sa bra alla, kopun kaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar