lördag 22 november 2008

Ur jobbig natt

Vaknade i natt kl02.15, hogra brostet var stenhart och jatte ont! Visste inte hur jag skulle ligga och vad jag skulle ta mig till eftersom Elwa sov...menar att jag inte kunde ta henne och tomma de propp fulla brostet, suck. Fattar inte hur man kan sadana har problem nar man har en dotter som ar 13 mander gammal. Folk som ar smartare an jag sager att brostinflammation hor till spdbarns manaderna...sag den som vet?! Jag stod ut till kl 07.00. da tog jag upp Elwa fastan hon sov...ingen fara med de eftersom hon sovit sedan kl17 kvallen innan, alltsa 14h. Hon var duktig pa att tomma brostet, men tyvarr sa fixade sig inte problemet med de, vilket jag hade hoppas. Hade namligen hoppas pa mjolkstockning...nu var de bara att konstatera att man fatt brostinflammation! Kan brsoten reagera sa har pa dygnsrytm, eller hade airconen pa planet gjort sitt? Dar lag jag och fros under tacket och madde daligt kl 7 pa morgonen i Thailand...Vilken tur att mamma var med, hon tog hand om Elwa, skont. Hade inga mojligheter att fixa med henne. Fukosten blev en flopp. hade sett framemot buffe' frukost pa ett 5 stjarnit hotell, men var sa svag och madde direkt illa sa kunde inte ata annat an lite frukt.

Legat hela dagen vid poolen i skuggan, inte haft de nagot sarskillt bra. Mamma har haft hand om Elwa eftersom jag nu har simforbud och Elwa skulle garna bo i vattnet om hon fick. Tagit homeopati: Phytolacc c200 pa morgon, plus att jag blanda bryon c30 i vatten och har tagit de i sma klunkar med 45min mellanrum. Fatt hjalp. Nu sitter jag vid datorn, mar inte illa, har inte ihallande smarta i brostet (bara om jag kanner och trycker pa de), huvudvarken ar borta, fryser inte och ar inte svag. Oh va jag alskar homeopati! Ljuvligt! Pa eftermiddagen var med Kira och shoppa lite smatt...ljuvligt de med!

Elwa ar helt fantastisk, hon trisva sa bra har. De ar som hon alltid varit har, galet. Hon ater Thaimat som en hast, sover bra och njuter av att inte behova ha pa sig sa mycket klader. Hon har inte gnallt ett dugg, ljuvligt. Och de basta, att ha barnvakt nastan hela tiden, de forst ar lyx.

Nu pa afternoon tea till Marriotts launge:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar