måndag 30 maj 2011

Njutit av dagen

Full av iver och spänd så kände jag mig idag då de bar av till den nya parken! Förmiddagen var lyckad trots ösregn! Njöt och de gjorde barnen med! Hade 5 barn + mina 2 egna + 3 mammor med sina små som var i parken och bekanta sig! Blir så glad av att se barn leka, härlig känsla när man ser deras iver och genuina glädje! Hoppas på många likadana förmiddagar med mina parkbarn (mindre regn då förstås). Men resten av veckan ser lovade ut om man ser på väderleken. Parkveckan blir dock förkortad eftersom de är Kristi himmelsfärdsdag på torsdag. 

Eftermiddagen var också succé! Barnen fick åka på "utflykt" till Båtmansgatan 25:) Oh vilken glädje!!! Dom packa sina väskor och stod ivakt innan jag hann blinka:) Dom var så ivriga att få gå och leka till faster och hennes man! Trodde ärligt talat att Evert skulle gråta när jag sku gå men han gav mig en våt puss och vinkade hejdå och var bara glad! Vilken gullunge! För mig bar de av på en 45min lenkki och varefter jag gjorde mitt 30min jumppa program. Sen tog jag tag i att förbereda mat för kommande vecka. De blev morortssoppa med fetaost och creme frech och ris/griskött/kokosmjölk låda i ugnen!

Gillar dagar som dessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar