torsdag 12 maj 2011

Yes Yes Yes

Lyckat! Igår fick de bli slut på kvälls/ nattskriket! Evert flyttade ut från barnrummet och Elwa fick rummet för sig. Vi kör nu så här en tid framöver och ser hur allting börjar löpa. Situationen har nämligen varit den att Elwa haft svårare att komma till ro på kvällen eller snarare att hon kanske inte har behov av att somna för natten så tidigt som jag önskar. Så nu i och med att hon är själv i rummet kan hon ligga och läsa sagor i sin säng och varva ner medan jag lägger Evert och sin blir de dags och läsa kvälls sagor för henne i lugn och ro. Hon börjar verkligen bli en stor flicka! Sen har jag tyckt så synd om henne på natten när hon störs av Evert som gallskriker och sen vaknar hon ju så tidigt ifall Evert vaknar vid 06 och kräver att de är morgon. Så hennes nätter har blivit korta.

Evert  - har hela tiden haft den känslan att han är annorlunda än sin syster som sov själv hela nätter från 6 månaders ålder. Han har alltid sovit mycket oroligare och varit otryggare på natten (kanske förorsakat av mig)...Har alltid känt att han haft de bättre när han sovit med oss men just nu så far han omkring i sängen som en virvelvind så ingen annan sover om han sover mellan oss...Så nu har vi ställt hans säng i vårt rum. Och natten ja den gick SUPER! Han vakna 3 gånger gnydde till titta sig runt och la huvudet på kudden. Tryggheten som han kände av att se oss sova brevid gjorde att han gott kunde fortsätta sova. Sista gången vakna han 06 (som vanliga mornar) men somna om själv! Lyx!!!

Käns såå såå bra och känner mig så till freds och ha honom i vårt rum i egen säng. Klarar inte av att höra honom skrika på natten. Han verkade också vara så glad i morse:) Lycklig mamma idag!

1 kommentar:

  1. Jag älskar att J sover i vårt rum! Hon sover i egen säng och sover nästan alltid hela natten i sträck. Om hon vaknar och är orolig är det tryggt att vi är nära och ingen behöver springa fram och tillbaka. Minimalt med nattspring - det är mitt mål :) Hon sover inte i vår säng men om hon någon gång är sjuk eller orolig kommer hon dit för att lugna ner sig och flyttar sen tillbaka till egen säng. Inget självändamål att ha barnen i eget rum säger jag!

    SvaraRadera