onsdag 29 april 2009

Intensivt

Livet är intressant och intensivt just nu! Elwa hon tar storm steg i utvecklingen och pratar redan 5 ords meningar. De mest facinerande är att hon förstår skillanden mellan många abstrakta ting så som varmt-kallt, stort-litet, inne-ute, uppe-nere etc. De är svårt för mig att förstå att en 1 1/2 pring kan sådant, men man skall bara vara glad:) (stolt mamma). 

Igår hade vi en mysig eftermiddag tillsammans med mormor. Vi var och handla vår blommor till balkongen för att ställ till de riktigt fint så här innan valborg. Sen var vi och handlade de sista till valborgsmesso aftonens buffé och de bästa av allt var att vi råkade hitta merinoulls täcke och kudde åt Elwa. De har jag velat invenstera i redan sedan Elwa föddes...men nu var tiden inne! Efter shopping rundan satt vi oss i grann tahi restaurangen och super gott! Thai mat är nog min favorit konstaterar jag varje gång jag äter de. Just nu är jag så grymt sugen på kombon av chili, lime, vitlök och fish sauce! Galet, men sant! Funderade här en tid (i början av graviditeten) att varför jag inte alls var sugen på samma saker som med Elwa, men nu kom de...var precis sugen på samma kombo när jag väntade Elwa. Får se va de här är för en sort?! Vi har ultraljud igen på kvinnis den 25.5 och då får man veta könet ifall man vill. Just nu känner jag inget större behov att veta vilken dera de är. Men kan tänka mig att när jag kommit ännu lite längre i graviditeten så blir jag nyfiken. Benjamin vill absolut veta (han önskar sig en son)! De återstår att se:) Just nu är de bara planering och funderingar kring förlossningen som tar min fritid (ja jag vet är lite miljö skadad när de gäller förlossningar, men de är de finaste som finns)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar