onsdag 22 juni 2011

Igår

Arrangerandet för vår avfärd  forsatte igår...fullt ös ända från morgon! Parken morgon med  7 barn, sen vila för barnen. Jag tog mig en välförtjänt (vet inte hur de skrivs) dusch och vek den sista av 6 maskiner byk! Ordnat med  Milous varande och farande. Såret han har på höger ben mår bra efter intensiv hemmavård  vilket vi är glada för. Nu återstod de för mig att få tag på örtband  för att hålla fästingarna borta. Sen hämtad e jag örondropparna från apoteket in case of en öroninflammation när han befinner sig i Nagus ytterskärgård. Han borde ha avhämtats igår men alltid  går de int som man tänkt sig så de fick bli ett akut samtal till grann flickan om hon kunde förbarma sig över Milou tills onsdag. Benjamin är nämligen på arbetsresa och kommer först på söndagen så här är jag mitt i allt detta själv. Men nu borde allt vara fixat när de gäller hunden.

Tack Tara! Vår underbara barnvakt hjälpte mig 3h igår så jag fick sköta eget hälsostationsbesök, apoteksbesök, mm. Tack! Och sen kom min härliga mamma och hjälpa under kvällen så jag fick ta pantflaskorna (12euro), glasinsamlingskassarna (4 stycken) och föra! Otroligt men sant, inget sådant blir gjort med  2 små. Men nu! Känns skönt med  ett tomt skåp!

Kvällen blev inte heller som jag tänkt mig...Evert hade separationsångest och hade svårt att komma till ro, så när klockan blev 21 så la jag mig i min säng för att lugna honom med min närvaro. Funkade till 100%! Han somna och de gjorde jag me...hade lovat ringa ännu ett konsultations samtal på kvällen och äta kvällsmat, men allt blev! Jag sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar