tisdag 14 juni 2011

TIsdags jumppan

De var minsann en syn...Benjamin bestämde sig att sticka på verktygs uppköp och jag då jag packade iväg mig med båda barnen till jumppan. Vi cyklade alltså, så Elwa satt i vanlig ordning på cykelstolen och Evert hade jag på magen i Manducan. Jej, en syn! Men va gör man om klockan är mycket och man skall hinna till jumppan! Barnen trivdes på jumppan och åt sin kvällis där. Sen var de bara att göra kvällstvätt och i säng!

Nu är de mammas tur att duscha och njuta av kvällsmat, en smarrig sallad kanske med kål, kalamataoliver, feta, gurka, paprika, tomat, vattenmelon och citron-vitlöks dressing (min favorit)...

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni slapp iväg. Vi drog egen jumppa med Jukkis hemma, helt sjukt...Kan inte gå för tillfället!!

    SvaraRadera
  2. No johan me tytöt on jumpattu! Mammakin joogannut niin, että jokapaikassa kyllä saletisti tuntuu. Tänään ajelen sit maaseudun rauhaan, kohteena Porvoo.

    SvaraRadera