torsdag 8 december 2011

TO dooo...

Min todo lista hade blivit diger så de var bara att ta tag i den i dag när Evert tog sin dagslur. Kontaktat svenska familjecentret och fått tag på kvinnan som ansvarar om hemservice verksamheten för svenskspråkiga barnfamiljer. Roligt att de står öppet för alla svenskspråkiga barnfamiljer att kontakta dem ifall man känner att man behöver hjälp i vardagen. Nu är jag väldigt tidigt ute med tanke på våren och vill försäkra att jag får tillräckligt med hjälp för att få vardagen att löpa väl. Vill främst bara tala va de erbjuder för slag av service i hemmet och sen veta va jag kan räkna med att få från dem. Kontaktat också Johannes församlingen och förslagit för den ansvarande diakonissan att aktivera de äldre i församlingen. Min förhoppning är att få någon äldre kvinna med i vår vardag som ibland kan vara med barnen och ge dem lite extra uppmärksamhet. Vore härligt. Hoppas också på hjälp från alla våra underbara nära och kära som redan nu hjälper till.

Planering är ordet just nu...Funderar va som är fiffigt för de kommande månaderna. Har tänkt vara i parken ännu januari och eventuellt februari, men vet inte hur jag orkar med magen. Känner också att jag måst orka i vardagen och må bra ända till slut. Är de då värt att var i parken ända till slut...svårt? Evert har också fått en klubbis plats från och med januari vilket i praktiken skulle betyda att han kan få vara 3 förmiddagar i veckan på klubbis i Johanneskyrkan. Om han skall gå där så känns de löljligt för mig att vara i parken...Muntligt har dom sagt på Elwas dagis också att Evert skulle ha en plats på dagis från och med 1 mars. Vilket betyder att vi börjar inskolningen då genast och hoppas att de går smärtfritt. Känns härligt att de finns den möjligheten sen när babyn föds. Jag vet inte när babyn tänker födas och hur allting går och hur jag orkar den första tiden så känns skönt att jag har dagis som barnvakts hjälp. Kan använda mig av dagis 1 dag i veckan eller 4:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar