söndag 7 oktober 2012

HEJA MORSAN!!!!

Pust, argh!!! What a night! Sorry på förhand för detta inlägg men HATAR att int få sova om nätterna!!! Att gräla mitt i natten med en 4 år och 11 månaders tjej...inget jag väljer, inget jag hoppas, inget jag kan särledes mycket åt! Varför skall man vara så envis och riktigt lägga sig på tvären när de bara är meningen att man skall sova??? Hon var törstig, fick vatten, blev ner beddad och pussad "god natt vi ses imorgon, nati nati älskling". Amos vaknar skall inte matas vid 01 så han läggs till rätta och får fortsätta sussa vidare "god natt Amos vi ses imorgon, nati nati" . Lägger mig till rätta skönt! Evert vaknar och gråter, lägger på honom täcke, önskar honom en fortsatt god natt och han fortsätter sova. Lägger mig skönt till rätta och lyssnar på en man som snarkar så kuddarna darrar, pust! Klockan är 02 vill bara sova, snälla hus lugna dig låt mig fortsätta sova. Elwa kommer tassande i rummet och informerar att hon inte kan sova, hmm fråga henne varför men hon kan bara int...ber henne gå tillbaka i sin säng och så ses vi imorgon och talar mera sen. Men hon står envist vid sängen och tänker inte gå...känner hur de börjar koka inom mig och försöker samla mig och tänka ut en fungerande strategi. Vi går tillsammans men hon insisterar och börjar provokativt protestera...säger till p skarpen åt henne och förklara the name of the game på natten...men inget hon köper. Hon börjar gråta och jag blir arg! Pust orkar int med att hela huset vaknar...Nu är de ju så att barnen är alltid välkomna i vår säng ifall dom vaknar och drömt mardrömmar och är ifrån sig och rädda. Helt ok, men nu fanns de egentligen ingen orsak, Elwa vakna och va törstig och hade svårt att somna om efter de. Eftersom Amos fortfarande vaknar på nätterna och jag nattammar så blir de så bökigt att ha Elwa eller Evert och sova brevid så föredrara att alla sover i sina egna sängar. Men dom äldre vill inte riktig förstå de att dom störs av Amos bök och till sist väcker alla varandra...

Ber Elwa lugna sig och tänka mysiga saker och sova så att hon känner sig pigg och glad imorgon, vi ber varandra om förlåtelse och saken är ok. Äntligen vid 03 skall jag få fortsätta min nattsömn. Benjamin sover så tungt. Han talar i sömnen viftar med händerna, snarkar. Pickar och buffar honom men får ingen reaktion. Försöker väcka honom för att tala om för honom att vända sig på mage eller sida så att han slutar snarka...argh! Han måst få sova, han sover...jag skulle också behöva sova men kan int...Känner mig vid de här laget lagom frustrerad och helt gråtfärdig!!! Nu vänder sig Benjamin på mage och jag passar på och söka en bekväm ställning och somna om i. Precis när jag håller på och somna in kommer Elwa in tassande....NEJ DE HÄR ÄR INTE SANT! Orkar int befatta mig i henne....ignorerar hennes ankomst och hon kryper tyst i mellan oss och sova...frågar henne varför hon int sover i sin egen säng och hon sa att hon hörde något konstigt ljud, just just! Nu är klockan 04. Bara 3h har hon och jag varit vakna...Nu har jag redan panik över att int hinna sova just alls mera. Amos vaknar 04.30 då får han mat. Sen får jag sova lite på 1h...God morgon kl.06.15 när Amos börjar kvittra i sin säng. Huuu de är helt bäckmörkt och jag är galet trött! Vill int, tänker int, tycker synd om mig själv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar