tisdag 2 oktober 2012

TISDAG OCH FULL FRÄS

När skall man känna att "nu är allt fixat" svaret är ALDRIG! Jag får nog bara helt enkelt lära mig att sätta stop och acceptera att detta hann ja inte med nu eller idag vi tar de senare eller imorgon eller nästa vecka. De är lite knäppt att man lägger upp tusen saker för varje dag som skall fixas och så håller man igång tills man stupar...inte kanske helt friskt! Söta Saga va de kan vara svårt att balansera upp denna vardag med 3 barn och hela rumban från A till Ö. Nu kom jag precis från duschen och mamma mia så underbart! Kommer int ihåg när jag senast varit i duschen (en ganska realistisk gissning 4 dagar sen). Lagom shabbigt att kolla sig i spegeln när de flotta håret klistrar fast i skallen och man faktiskt luktar svett...Men pointen va alltså den att jag tar mig in tid...upplever mig inte hinna...knäppt!

Fått avprickat mycket på TODO listan men de kommer hela tiden påfyllning...ändlöst! Men skönt att få undan. Idag har jag sökt 3 kassar med äppel, skall koka äppelmos (när?), städat sko skåpet och ränsat ut 10 par som jag för vidare till loppis idag. Har ett loppisbord på Akselis loppis i Espo, sjukt bra, älskar att röja och sälja vidare. Känslan av att inte ha fullsmockat i alla skåp är underbar. Och dessutom så småningom nå sitt mål - ordning i alla skåp (de är långt kvar ännu)! Har lite ränsat i klädskåpet också..."hiljaa hyvä tulee"! Nu har barnen också fått inbokat sina 3-års och 5-års kontroller på rådgivningen, nu gäller de bara att komma sig dit när tiden är inne för de. Men de fixar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar