måndag 1 oktober 2012

MÅNDAG

Hoho...lördagen var nog full av ilska...en av dom mindre lyckade dagarna humör mässigt! Huuu va tungt att vara arg och tjafsa och känna att ingenting funkar...allt detta resulterade i att vid kvällsmats dags flippa de över för mig! Everts helt normala gnäll om att nog äta kvällis men inte äta de och int de utan bara de...fick min kropp att slå bakut. De kändes som min kropp blev ihålig, hjärtat dunkade så högt och hårt, mina ben och hela min kropp blev fullständigt kraftlösa och de ända jag kunde var att lägga mig...ruskigt hemskt!

Nå de kommer flera helger och nu käns de betydligt bättre. Är nog av den åsikten att man behöver ha de assigt emellan för igen påminna sig själv om att ändra inställning och jobba på sina svagheter och saker som inte funkar i vardagen. Bra lärdom, men tufft när de är tufft och de tar ont! 

Måndag och bykdag - fattar inte igen varifrån allt kommer men kan lite ändå skylla på 3 sopsäckar med täcken och kuddar och kläder från stugan som bara väntat 1 vecka i hallen på att fixas...ja bara att kavla upp ärmarna...

Evert har jag hemma idag - barnen fick imorse välja mellan dagis eller att stanna hemma och Elwa ville till dagis och Evert ville stanna hemma. Båda var glada och nöjda, den bästa combon! Måste säga att Evert han bara är helt fenomenal, hittar på hela tiden nya lekar, leker självständigt, är glad, så lycklig bara och få pynja på i all sköns ro. Ingen som stör, ingen som säger vad göra eller nte göra...gosiga ungen. Men vilken skillnad på barnen...Evert han klarar int alls av att mamma är frånvarande...han blir så olycklig...nu i helgen har han sovit jätte dåligt och krävt att jag sovit med honom. Han har tagit igen all förlorad uppmärksamhet på natten...Nu idag har de känts bra när jag bara kunna ge åt honom och finnas till för honom och sluppit tjata på honom. De är som att vara på semester när man har barnen som är glada och när man har 2 istället än för 3!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar