lördag 6 juni 2009

Lördag v21+6

V 21+6! Nu har jag ordentlig mage och känner mig rejält gravid! På ul för1 ½ vecka sedan var de en liten kille som visade sig på skärmen:)  En chock för mamma och en lättnadens suck för pappa. Kunde inte annat än skratta när jag låg på undersökningsbordet och barnmorskan sa att ”poika se siellä on”. De var nog så tydligt på ul skrinen att man inte kunde missa. Snoppen såg förhållandevis stor ut, hjälp, med bra är de väl?! Hur skall man ta hand om en pojke...är de annorlunda än att ta hand om en flicka?! Kändes så naturligt att vänta en tjej, tar nog en stund och ställa om sig.... Men härligt, med båda könen! 
Lill killen i magen blir bara aktivare för varje dag, eller man känner längre och längre rörelse serier hela tiden. Magen växer så de knakar. Igår kväll så drog de och pickade i nedre magen, precis som någon skulle ha spännt ut huden konstant! Oljar magen varje dag med 100% organisk kokosolja eller organisk kallpressad sesamolja. Denna gång får brösten också inoljning varje kväll eftersom med Elwa så fick jag 2 stycken graviditets ärr på brösten (inget man kunde förvänta sig, eller jag i alla fall). 
Känns härligt att planera inför hemförlossning! Kontaktat Päivi Laukkanen angående doula uppdraget, men har inte fått något svar ännu. Sedan har båda mina barnmorskor Anu och Lea lovat ställa upp. Lea jobbar i Sverige men har semester de första 2 veckorna i oktober och Anu har också lovat ta ledidgt på höstlovet så hoppas på att lill killen förstår att komma ut då. Han vet när de är dags:)
Idag känner jag mig förkyld, men tagit Ferrum Phos x 1, druckit flera koppar Calendula te med menthol honung och sen lagat en morots juice shot i morse (tar en till i eftermiddag)! Skall bli bra inom kort med lite vila och dunder kurer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar