onsdag 10 juni 2009

Middag

Shoppat på torget färsk abborre idag, mums! Super sugen på fisk, lyssnar på kroppen och litar på att den vet vad man behöver få i sig. Fisk är väldigt rikt på kalsium och känner att de är precis de jag behöver nu. Babyn bygger upp sitt skelett och suger allt ur mig så jag får se till och få i mig allt jag behöver för att må bra. Kokat nypotatis, lagat "picklaka" (kok spad från potatisen, kärnsmör, vårlök), stekt abborren i kallpressad olivolja, kärnsmör och skivad vitlök. Kryddat abborfilérna med vitpeppar och herbamare. Salladen bestod i dag av egen lagade groddar (alfa alfa), nykål (inhemsk), vårlök, dill, persilja och hemgjord salladsås (kallpressad olivolja, vit balsamico, herbamare, svart peppar och vitlök). Mums! Hade mamma och syster och lill pyret Elwa på middag! Härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar