fredag 28 augusti 2009

Fredag v 33+1

Rådgivnings besök idag! De var kul att igen efter 1 månad lång paus besöka rådgivningen! Önskade få bekräftelse på mina funderingar och de fick jag så saldot var bra. Funderat av och till kring när babyn tänker födas, försökt estimera men förstår att de inte går:( Idag skulle jag enligt mensen vara i vecka 35, men enligt ul i vecka 33+1...På rådgivningen motsvarade sf måttet precis vecka 33 och när jag tittade tillbaka på Elwas rådgivningskort var min mage 1cm mindre i samma vecka så nästan lika stor.  Rådgivnings barnmorksan uppskattade vikten på lillisen till 2,1 kg, gulligt, tänk att han redan är så stor:) Men de närmar ju sig med stormsteg! Har haft de senaste dagarna haft ont i blygdbenet (särskillt rotationer år bägge sidor har känts otäckt) och kände på hans huvud igår och de kändes att han låg lång nere och de var han, nerskruvad under bäckenbenet med huvudet! Skoj! Men han kan pomppa upp tillbaka ännu eftersom han antagligen kommer att växa med minst 1 kg ännu och då blir huvudet också större. Ville också kolla mitt Hb idag eftersom man inte får ha ett Hb under 100 när man planerar hemförlossning. Men de var ingen fara, jag hade 132!

Har i mitt stilla sinne visualisera att han skall födas första helgen i oktober så vi får se hur de går, spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar