tisdag 18 augusti 2009

Homeopat besök

Förra veckan var jag hos homeopat Charlotta Åström- Lynch. Hade skickat till henne min förlossningsplan på förhand så hon hade lite grepp om va jag har för tankar inför kommande hemförlossning. Sen gick vi igenom ev. remedyn som man kan tänkas behöva under och efter förlossningen. "Less is more" konstaterade Charlotta, desto mindre man behöver använda desto bättre (kroppen jobbar bäst helt själv). 

Här var lite anteckningar från besöket med tanke på remedyn (alla i c200 potens)

Arnica - ond, trött, smärta under förlossningen (i vatten, klunkar)

Bellis Perennis - återhämta sig efter förlossningen upplöst i vatten (istället för Arnica), också för babyn (1 tsk)

Calendula - samma som ovan

Kaliphos 6X "cell salt" - utmattning, ger styrka, energi (når cellen)

Pulsatilla - "ynklig" under förlossningen

Belladonna - bröst inflammation
Carbo-v + Laurocerasus - blå baby
Autimonium tartaricum - babyn rosslar
Cheldunium - babyn gul
Phos, Peca, China, Millet -> blödning (Millet nr1)
Secale - vid krystvärkarna, vill ge upp känsla, utdrivande
Charlotta hyr ut förlossnings kit, kommer ev. att hyra de för säkerthets skull. Endel remdyn har jag själv redan, men resten så skall man ena barnmorska ta med (också homeopat), men de finns ju alltid en chans att hon inte hinner är är förhindrad att komma och då behöver man ha plan B, C, D osv. 
Nu är jag inne på en Sepia kur för att balansera upp min kropp, vilket otroligt resultat av remedyn! Gillar de här med homeopati!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar