fredag 2 oktober 2009

Fredag vecka 38+1








De var spännande igår! Vi prövade nämligen och fylla förlossnings bassängen. Dels ville vi veta lite var i vårt sovrum vi skulle placera den, hur länge de skulle ta och fylla den med luft, hur mycket plats den skulle ta, hur länge de skulle ta och fylla den med vatten och hur länge de skulle och ta och pumpa ut vattnet. Allt fungerade utan problem! Själva bassängen passade perfekt i ändan på vår säng, alldeles tillräckligt med plats för att kunna ta sig runt hela vägen vilket är viktigt för barnmorskorna. De blev gott om plats också för att bygga en liten "tatami" av 2 tjockare yoga mattor för att vara på ifall man inte vil vistas i bassängen hela förlossningen. Där finns de plats för mig att luta mig emot sacco säcken, sitta på fysiobollen eller luta mig emot sängen. Inne i bassängen finns också två handtag vilket jag tror kan komma till nytta för mig!

Har visualiserat förlossningen till inkommande helg?! Vi får se hur de går??? Allt känns så redo nu, skall fixa undan de sista grejerna idag, så som att köpa rescue remedy droppar och clary sage aromaterapi olja. Sedan skall jag plocka fram tygblöjor, ylle kläder, silkmössa+ylle mössa, vantar och strumpor för lillisen när han föds. Skall laga ett litet paket som man kan ha i ugnen för att sedan ha varma kläder och handukar när han väl är född. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar