söndag 4 oktober 2009

Söndag vecka 38+3

Busväder ute med 23s/m och regn! Mysigt, vilken underbar höst! Varit ute med Elwa på förmiddagen i spöregn, de va skoj! Känns som att jag vill ta ut de sista med bara Elwa...även fast jag vet att jag nog kommer att kunna ha kvalités tid med henne även fast lillebror är född! Men känns lite lessamt att veta att vi kommer aldig mera att vara bara vi två!

Väntar på att förlossningen skall komma igång. Är inte orolig, känns mest mysigt att tänka sig att snart är han här. Funderar nog mycket på när han tänker födas, men de återstår och se...han kommer när han är mogen. Stimulerar nog akupunktur punkterna vid vaderna och mellan tummen och pekfingret, dricker hallonbladste och classic yogi te för att förstärka livmodern för kommande förlossning. Försöker (nu på helgen) slappna av och vila mycket för att samla krafter och för att orka hela nästa vecka med Elwa ifall han inte tänker födas idag. De är lite extra spännande idag upplever jag eftersom Elwa föddes exakt i dessa veckor, 38+3! Men de finns flera timmar kvar på de här dygnet och jag har visualiserat att förlossningen skall ta 5-6h så vi hinner ännu:)!

Mår lite för bra för att vara sant. jag tar inte riktigt reda på om jag mår så här bra för att jag skött om mig själv så väl under graviditeten eller om lillen tänker stann kvar ännu länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar