torsdag 8 oktober 2009

Utvecklingsfas

Känns så underbart att vara mamma till Elwa just här och nu!!! De är en alldeles speciell känsla jag har när jag är med Elwa nu i dessa väntans tider...Jag ser henne helt med andra ögon eftersom jag vet att denna tid vi har nu tillsammans är unik och kommer aldrig igen. Elwa skall bli storasyster vilken dag som helst och sen är jag två barns mamma! Häftigt! Känns så mäktigt att se min stora nästan två åriga tjej kunna så mycket. Allt hon är just nu uppfyller mig totalt! 

Jag ser, hör och känner på Elwa att hon vet att de är något stort på gång. Hon är extra mammig nu, positivt mammig. Hon behöver min trygghet och närvaro och visar mig mycket kärlek. Känns härligt! Jag känner mig också extra känslig och saknar henne ofta. Denna vecka har fått mycket hjälp av mina föräldrar och min syster så Elwa har haft andra än bara mig och sköta henne och de har jag mräkt särskillt på kvällarna när hon skall gå och lägga sig att hon gärna vill vara i min famn och behver mycket bekräftelse och kärlek. 

De är väldigt intressant och följa med hur Elwa utvecklas och vad de olika utvecklingsfaserna hämtar med sig och lär henne och mig!!! Livet lär en mycket om man bara tillåter de...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar