måndag 19 september 2011

GANSKA CHILL

Ligger hemma och känner mig kras! Men du funkar bra ändå eftersom vädret är så usligt att man ändå inte kan vara ute! Så just nu ligger jag på soffan i barnens rum och skriver blogg + andra saker och barnen sitter på golvet och leker nöjda (för dem är de viktigast att jag finns nära) och eftersom jag känner mig totalt kraftlös orkar jag inte pyssla på med mina egna grejer som jag i vanliga fall skulle göra. WIN WIN SITUATION ALLTSÅ!

Man skall passa på och gör de bästa av dagen...de gör vi alltså just nu! Min ända önskan är att barnen inte skall skrika och strida. Då behöver jag finnas till för mina barn...Jag kan inte sluta förundra mig över hur känsliga barn (eller mina) är för att jag inte bekräftar, ser eller hör dem och framför allt inte finns närvarande eller tillgänglig för dem! Nu under hösten har jag medvetet prioritera mig själv mera, men nog fått betala för de också. Elwa speciellt har reagerat starkt...så trist och så utmanande att ha en 4 -åring (nästan) som fortfarande testar gränser till max och vem som har makten, har de sista ordet (hon eller hennes mamma eller pappa). Jag vet att endel hör till utvecklingen men endel är också ren protest mot att jag inte funnits där och att hon upplever att jag behandlat henne och Evert olika...jaa inte lätt de här med att vara mamma och framför allt uppfostra sina barn...va har ni andra för erfarenheter? Tips?

Nu ör Elwa hemma...denna vecka från dagis och får göra precis samma grejer som vi (jag och Evert). Komma med till parken, laga mat med oss, vara med oss...ja pyssla på i vardagen!

Hoppas på lugnare tider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar