söndag 18 september 2011

INTUITION

Bevittnat en underbar liten flicka födelse idag...Kände på mig igår kväll att i natt händer de! Hade förberett mig, skickat iväg barnen till mamma övernatten. Benjamin var inte hemma så jag fick verkligen ha en lugn dag igår. Gick och lägga mig kl.07.30!!! Ja ni läste rätt, kände mig trött och kände att i natt gäller de! 

Kl.05.00 ringer telefonen...hoppade i taxin och anländer till ett lugnt och harmoniskt hem med avslappnande musik i bakgrunden och en kvinna med regelbundna sammandragningar...

Blir så glad att få vara närvarande, få vara med kvinnan när hon föder barn, de är så underbart och så vackert! När man är med som doula och får se detta hos den födande fylls jag av tacksamhet och en otrolig vördnad. De är så stort att se kvinnan våga vara allt, sin styrka, sin svaghet, sin kraft, och sitt tvivel...vilken styrka, vilka krafter... 

Den välförtjänta frukosten efter hemkomst...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar