lördag 28 januari 2012

HEMMAPYSSEL

De finns en viss fördel med att vara hemma och bara ta de lilla lugna! Man hinner laga veckans mat (gjort de alltså redan tidigare i veckan): wok med älgstek, kålgryta, morotssoppa och makaronilåda. Gå igenom all smutstvätt. Vilket har inneburit att tvättmaskinen gått i många varv, men skönt att få saker undan i lugn och ro. Och sen vet jag inte hur de är med er andra men här blir de ofta kvar de mest obekväma byket så som ylletvätt, silkestvätt, allt som är färggrannt. Men igår tog jag tag och fixade undan en hel hög med handtvätt. Skönt att få undan. Idag får de bli badrumsmattornas tur. Vi har också tillsammans med barnen ändrat om i barnens rum och dom har flyttat in där nu! Men joo, de kändes skönt, men inte alls enkelt för mig. Efter natten kan jag säga att de var skönt att sova ostört, men kvällen kändes jobbig utan barnen i vårt sovrum! Hade den känslan att jag skickat min barn på internat och övergett dem helt och hållet, fy va tomt de kändes och om jag skall vara helt ärlig kändes beslutet helt fel! Vill höra mina barn andas och ha "koll" över dem. Nu kändes som att jag måste vara på helspänn för att höra ifall någondera grät till eller hostade...Men jag ger de en chans. Barnen var glada att få sova tillsammans och dom sov hela natten utan ett knyst! Så dom hade de bra, men de är väl igen de där mamma hjärtat som spökar...

Idag blir de tumis tid för mamma och pappa, jess! Saknar verkligen vuxen sällskap! Dels tror jag att de är på grund av att Benjamin är borta så mycket men också för att jag vet att jag är en tickande tidsbomb och snart är jag 110% fast med en nyfödd! De känns härligt men jag vet också att jag behöver komma ut och få lite time out från detta hemmamamma liv. Men tror på att allting ordnar sig på de bästa sättet. Elwa skall få åka iväg till mamma och krya på sig, mamma är pålitlig skötare även fast man har ett sjukt barn.   Evert han skall få åka till Anna-Sara och Tomppi och njuta av deras sällskap och sova över. Mamma och pappa skall sova över på hotell, äta middag och njuta imorgon (söndag) av lång frukost!!! Wow, känns helt overkligt! Tack älskade för julklappen!

1 kommentar:

  1. Roligt att ni kommer iväg idag. Fick så illa till mods när jag inte kom igår!!

    SvaraRadera