fredag 27 januari 2012

SJUKT BARN

Elwa har dragit på sig någo bacillusker från dagis antar jag...Ont i halsen och stegring som övergick i högre feber och hosta, hosta och ännu mera hosta! Att vara hemma med sjukt barn är både på gott och ont. Oron bär man alltid på som mamma...mamma hjärta som bär ansvar över den lilla sjuklingen. Hur skall man kunna underlätta den lillas tillvaro? Här har Elwa fått varmt honungsvatten, varm ringbloms/älggräs te, tiger balsam smort på bröstet, ångbad och i natt i pappas skötsel hostmedicin. Imorse ringde jag vår homeopat (världens bästa) då Elwa var helt mör av nattens hostande och hade högfeber. Gav henne Pulsatilla och inom 1h var hon pratsam, hade bättre färg i ansikte, hostade knappt och var betydligt piggare. Helt otroligt säger jag bara när man råkar träffa rätt med dom homeopatiska remedyna. Hur enkelt kan inte de vara när man vet vad man skall ge och i vilken styrka! Måste bara jämföra med nattens hostmedicin rumba...Elwa har aldrig i sitt liv fått hostmedicin eller annat "medicinskt" och nu i natt så behövde jag få sova för jag mådde inge bra så Benjamin skötte barnen. Eftersom Elwa hostade tills hon kräktes slem och jag inte hade resurser för annat valde Benjamin att "droga" ner henne. Benjamin gav henne hostmedicin var 3h när hon vaknade och fick sin hostattack. De var så intressant att höra Benjamins analys om natten eftersom han precis spontant sa att "man märkte ju att hostmedicinen enbart drogade ner henne och att hon sen igen efter 3h hade samma ihärdiga hosta...plus att hon helt tydligt mådde sämst i morse!" När man nu tittar på Elwa så är hon en totalt annan flicka, knappt så hon hostar mera! INGA HOSTATTACKER! Kroppen är facinerande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar