tisdag 10 januari 2012

URINVÄGSINFEKTION

Tja hade minst sagt en underlig natt...Elwa vaknade i vanlig ordning vid 22 och steg upp och kissa. Men sen började de underliga, hon vakna igen vid midnatt och steg upp och kissa, grät och klaga över att de svider när hon kissar och hon har ont i snippan, hmmm? Hon ville ha en kudde mellan benen för hon hade så hon sa hon...Blev smått irriterad (dumt av mig), men efter att själv ha sovit 1h så var jag lagom durrig för att bli irriterad när jag blev väckt! Benjamin fick bli med barnen och sova jag flyttade till barnens rum...han fick med med andra ord ta nattpasset (rättvist enligt mig men kanske inte enligt honom om man frågar). Morgon rapporten var att Elwa kissat på sig ett antal gånger och sovit oroligt...Nå jo på morgon så var de min tur att ta tag i problemet. Ingen feber...bra, hade en urinburk hemma så tänkte att ett uronprov kunde vara bra för att utesluta urinvägsinfektion. Elwa kissa på burk jag fixa i ordning tuberna och remiss och nu är urinprovet på labben. Intressant och höra resultatet. Elwa har aldrig haft förr och hon har heller aldrig ätit någon kur förr...lets see!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar