måndag 13 februari 2012

ALLT OGJORT

Hmmm...insåg att lillis inte alls behöver trivas i magen i 5 veckor till...han kan ju komma innan...och de betyder att jag skulle behöva börja förbereda grejer här hemma! Hjälp! Från att ha känt att "oj de är ju länge tills lillis föds" till att nästan få stress över att hinna få allting gjort!

1. Hallonbladste har jag ju alltid druckit flitigt flera veckor innan (stärker kroppen och förbereder muskler och vävnader inför förlossningen) har jag inte kommit ihåg förrän just nu!





2. Amningte behövs ju direkt sen när lillis är född och man inte gör något annat än ammar! Jag har alltid haft väldigt bra effekt och hjälp av amningstena (kommit snabbt igång med mjölkproduktionen)



3. Amnings BH:n kan man inte ha för många av...har typ 4 stycken som inte är så ok längre...använts med två stycken aktiva sugare!


4. Behöver skriva ner telefonnumror för människor som kan tänkas vara involverade sen när de gäller...var skall barnen vara? vilken tid på dygnet sätter de hela igång?

5. Packa barnens ryggsäckar färdigt...ifall de är så att dom mitt i natten skall iväg till någon!

6. Packa min egen väska ifall de blir och åka iväg till sjukhuset...

7.  Bröstolja och bröstvårtssmörja för intensiv amning i x-antal månader framöver!







8. Slå fast träff med barnmorska/doula/man...fotograf! Vill ju tala igenom mina önskemål gällande förlossningen! Har även mycket tankar och känslor inför kommande förlossning som bara skulle behöva talas ut...

9. Tvätta babykläder, borde kanske göras eftersom dom varit över två år nerpackade på vinden...

10. Samla ihop alla grejer inför förlossningen...handukar, lakan, ficklampa, ämbar, plastpåsar, sil, hink, slangar, bassäng, babyns första kläder, våg, anteckningsblock, pennor, homeopatikit, offciella papper till stakes+maistratet, handskar, förlossningssett/navelsett/sysett (barnmorskan hämtar), doppler...ja en del annat smått och gott...

11. Mat i frysen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar