måndag 27 februari 2012

URGULLIGT!

Igår kväll var Elwa världens underbaraste!!! När jag låg i sängen på eftermiddagen (vilket jag sällan gör), erbjöd hon sig att koka te åt mig! Hon fråga om hon får koka själv, hur man gör, vad jag ville ha för sorts te, om jag ville ha hett eller lagom...hon sprang flera gånger till mig med gråten i halsen när hon inte riktigt förstod hur man fyller på vattenkokaren och var knappen man lägger på vattenkokaren fanns och hur man vet att de är färdigt! Hon lyckades med allt de själv, gulle. Hon hade öppnat ett nytt tepaket, Milk Making Tea:) Hon lagade en kopp till mig, en till sig själv, och en till Evert. Undertiden hon höll på och stöka i köket, hämtade Evert en massa filtar och tecken som han "skötte om mig" med:) Han pussade och kramade mig i många varv och frågade " känns de bättre nu mamma" "nu kan du sova"! Vilka härliga barn! Efter att jag fått min kopp te med honung ville Elwa laga en smörgås åt mig. Hon var noga med att fråga vad jag vill ha för pålägg och bröd! Hon la på smör själv, kalkon och metwurst och ost. Hon var så så stolt! Om mammas hjärta smalt för den duktiga 4-åringen.  De är nog så att när barn varit riktigt sjuka så tar dom ett utvecklingskliv och de här är ett prakt exempel på de! Ja och sist men inte minst var de hennes egen tur. Hon som inte har ätit just något på flera dagar lagade ett rågbröd till sig själv, kokade te och satt sig i soffan och tittade på buu-klubben!



1 kommentar:

  1. Todella ihanaa! Sitä mitä saa, voi myös antaa!
    Elwa on niin halukas oppimaan kaikki maailman asiat ja ymmärtää myös milloin toiset tarvitsevat apua! Elwalle ja Evertille suuri halaus mummilta! Puss o kram!

    SvaraRadera