onsdag 11 april 2012

3 BARN OCH VARDAG

Ja just idag känns de inte så häft...I natt var nog den värsta natten hittills med 3 barn. Mellan klockan 01-04 sprang de två äldre av och an, ut och in, fatta noll...va är de för skoj att vara vaken mitt i natten och så länge??? Kan tala om för er att jag var inte den gladaste och mest trevliga mamman i natt. Hade lillis som jag ammade varje timme då den tiden, han blev gallskrikande i vår säng när jag slet mig loss mitt i amningen för att lägga de två äldre som gillade att nattvaka och störa varandra. I tur och ordning fick dom sitta utanför rummet! Argh!

Vilken bra mamma man känner sig...att ha barn som inte är dom mest medgörliga, gör tvärtemot, säger fula saker åt varandra och mig, gör illa åt varandra och bråkar plus att man själv är så otroligt trött, orolig över sin man som håller på och jobba ihjäl sig...hur skall man fixa denna vardag, hur skall man hitta balansen så att alla mår bra och man kan glädjas och njuta? Just nu är de tungt men de blir bättre!

1 kommentar:

  1. Tar väl tid innan alla hittat rätt i sina nya roller. Dessa dagar kommer och går...

    SvaraRadera