lördag 21 april 2012

NATTEN!

På kvällen efter 4h amning när Amos väl slöt sina ögon och var nöjd höll jag andan när jag la ner honom i sängen och knäppte mina händer och bad att han skulle sova längre än 2h! Jag var fullständigt totalt utmattad och slut efter dagen med 3 barn hemma och en sömnlös natt natten innan...att må illa, ha en sten i magen, ha stickande huvudvärk, vara så trött att ögonen sluts ofrivilligt, bara vara trött på att amma och trött på att vara den ända som duger åt en liten herreman i 3 1/2 veckas ålder...och dessutom leva i ovisshet om hur natten som kommer skall se ut...huuu de var ångest i kubik!

Och hur gick de...jag blev väckt 03.15 av Evert som skrek, steg upp, paja honom en stund och återvände till min säng och fattade att Amos inte hade väckt mig än. Tig därefter en titt på klockan och märkte till min förvåning att den då var 03.15...oj vilken glädje! Snabbt därefter vakna han och åt 1 bröst, rapa och somna om. Jag lyfte honom tillbaka i hans säng och han somna om utan knorr och bök, vinst!!! Trodde inte de var sant när jag nästa gång ammade honom vid 06 och samma upprepades, han fortsatte sova, vinst igen!!! Kanske de nu börjar vända, men som sagt så lever vi fortfarande i en väldigt oregelbunden babyrytm så man vet inte...ber trots de efter en likadan natt igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar