tisdag 17 april 2012

EN VINNARE

Mera amning...efter en natt med enbart amning och ingen sömn fick vi en natt med amning var fjärde timme!!! De har aldrig hänt förut så kanske vi börjar vara över de "värsta". Menar att vi kanske börjar finna ett system som funkar för oss, mig och lilleman på natten. Känns så skönt att äntligen inse att dessa små knyten är alla individer och de som funkar för en inte behöver funka för den andra! Lilleman han har sovit tätt intill mig och enbart ätit nattetid och däremellan knorrat och vridit och vänt sig...int så lätt när man inte kan urskilja va som är vad och har därmed försäkrat alla behov genom att suga lite extra. Vilket nog tyvärr för vår del har resulterat i att lillen förätit sig och magen inte riktigt har hängt med, mängder av mjölkspya och luft i magen...Ja men i natt så fick han sova i egen säng på mage och jag ammade sittande och rapade honom ordentligt innan ja la ner honom igen. Och hör och häpnad, de funka mer än bra, wow!!! Jag har liksom int fattat varför allting går så smidigt på dagtid och sen blir de en massa knorr på natten. Men jo jag har suttit och ammat på dagen och "orkat" rapa honom ordrntligt! Int märkvärdigare än så! Nu kör på vi på de här och hoppas att den "goda turen" eller de rätta valet håller!

Är jätte nyfiken på hur ni andra har löst dessa spädbarns utmaningar med amning, nattvak mm. ?!

2 kommentarer:

  1. Mina pojkar har tankat rejält kvällstid (18-22). Med första väckte jag nattetid för att amma, nummer två vaknade första gången vid 4 tiden( orkade bara äta ena bröstet så pumpade det andra samtidigt:) )

    Men vid 3mån så började de äta 2-3ggr per natt. Vid 6mån ammade jag endast på morgonen för att inte behöva stiga upp så tidigt...de sov liten stund till då.

    och ja, de har från början sovit i egen säng. Bara på morgonen då de blev lite äldre sov de kvar brevid mig, för hade nog vaknat om jag flyttat dem dit.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren! Här tankas de också kvällstid och nätterna är väldigt varierande...de återstår och se hur de blir här med nattätande

    SvaraRadera