onsdag 18 april 2012

PIGGA MAMMOR

Oh alla mammor som promenerar emot mig på gatan ser så pigga ut...jag är ett vandrande lik för tillfället! Blää...kan bara referera från i natt att jag sovit halvsittande fram till 03 med lillis sovande på bröstet i grodställning (den ända ställningen han inte knorrade i och den ända ställningen han sov i). Kl.03 amma jag honom och la honom sen i sin vagn...ingen succé men där fick han ligga medan jag låg i sängen och vagna honom med ena handen...Kl.06 tyckte han att de var morgon och mamma var fullständigt utmattad! Blöjbyte och amning och sen väckning av pappa! Men belöningen efter nattens strapatser var en riktig kärleksförklaring av mina barn och man. Nybakta scones väntade i frukostbordet, tack mina älskade!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt att de bakat scones som en överraskning :o)..

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du inte menade mig när du pratade om pigga mammor ;) förra natten var första natten på ca 2 veckor som barnen sovit i egen säng hela natten och utan gråt (vi har tidigare haft tandsprickning och mardrömmar) och inatt hade jag själv så hemska mardrömmar att jag inte fick sovit ordentligt, typiskt! Du såg nu int alls ut som nåt lik, utan var lika glad som alltid. De e alltid roligt att ens prata en liten stund med nån på gatan. "vårdepressionen" lindrades åtminstone för en stund. Kämpa på Linda, du e så duktig som 3-barnsmor! :)

    SvaraRadera
  3. Amanda de var du som fick mig att reflektera över mig själv och andra! Du var så hurtig, pigg och företagsam...wow, beundransvärt! Tack för din komplimang...men är nog tröttare än jag någonsin varit förut!

    SvaraRadera