måndag 12 mars 2012

MÅNDAG

Nu när lillis inte ville se dagens ljus i helgen så önskar jag en lugn och skön vecka! Ser verkligen framemot att fortsätta här hemma med mina miniprojekt och njuta av friden och lugnet innan den lilla. Känns hemskt och medge men känns skönt att föra barnen till dagis idag och veta att dom är fullt sysselsatta och slipper höra på en omotiverad och irriterad mamma hela dagen.

De är komiskt att jag mår bättre nu (1 vecka och 2 dagar innan beräknat) än jag gjort på flera månader:) Skönt! De är därför jag har ett otroligt behov av att njuta av den lilla tiden jag har kvar utan de lilla knytet som är totalt beroende av mig. Men är nog faktiskt väldig irritabel och blir fullständigt galen av att barnen stökar, skriker, busar etc. Men känner nog att de hör till någonslags hormonförändring som skett de senaste veckorna. Jag är också väldigt omotiverad att vara genuint intresserad av barnens göranden, och är glad när dom leker tillsammans och inte hänger på mig!

I helgen har vi ändå gjort saker tillsammans allihopa...de känns som att tiden som fyra är på kort och jag vill njuta av min underbart fina familj helt trots att jag känner mig som jag gör! På fredagen bakade vi morots cupcakes med barnen i hopp om att lilllebror skulle känna sig välkommen men han njöt bara av cupcakesen i magen:) På lördag var vi och simma hela gänget och sedan på Glöd och äta. Barnen njöt och de var sköj! På söndagen fick jag gå ut på en långpromenad på förmiddagen och sen på eftermiddagen var vi på Elwas dagiskompis Valters 5-års kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar