onsdag 7 mars 2012

VECKA 38+0

Nu är du välkommen vännen...Känns skönt och lite lessamt att ha kommit så här långt i graviditeten...Är galet nyfiken på lillis och längtar ihjäl mig och få gosa och snusa och hålla honom!!! Men tänk så underbart ändå att vara gravid, känna de lilla undret i magen och leva i den magiska känslan av att inte veta när han tänker se dagens ljus för första gången! Mår väldigt bra nu igen i min graviditet. Men så har de varit med dom två andra också. Har alltid gått och väntat på att jag skall må sämre och haft de som en mätare på att förlossningen närmar sig, men sådan dag har jag ännu inte sett! Så jag tror jag får släppa den tanken och bara njuta av de sista och vänta när allting sätter igång (utan förvarning) som tidigare.

De mesta börjar vara färdigt förberett inför hemförlossningen och de är en underbar känsla! De låter kanske konstigt men igår tvätta jag av alla ljustakar och glas och satt i ordning alla ca.20 stearinljus som jag önskar skall brinna när förlossningen är i gång. Har släppt alla tankar om när allting skall sätta igång, var barnen skall vara och med vem. Vet att de ordnar sig på de bästa sättet!

1 kommentar:

  1. Ihana tunne tuli, kun luin tämän jutun! Odotamme kaikki uutta elämää niin kovasti!
    Ihanaa saada tutustua uuteen suvun jäseneen ja sisarukset ovat myös todella mukana odotuksessa!
    Toivon , että kaikki sujuu yhtä hienosti, kuin kahdessa aikaisemmassa tapauksessa!

    SvaraRadera