tisdag 13 mars 2012

VECKA 39

NJUTER och boar, de är väl de jag gör nu:) Mår prima och har äntligen blivit av med min 1 1/2månads  förkylning. En aning täppt näsa har jag fortfarande men har slutat snyta ut grön-gult snor! Den lilla nästäppan jag har kvar är nog relaterad till graviditeten.

Igår röjde jag undan barnens vinterkläder, tvättade av vinter jackor/ overaller, tog fram vår jackor/byxor och hängde upp i skåpen. Plocka undan vinterskor, och plocka fram vårskor! Gick igenom hela familjens lådor med mössor och vantar...oh vilken skön känsla att få ordning i hörnen. Nu återstår de att ta ett ryck till vinden och lägga diverse ikea kassar och lådor där i vår/sommar/höst förvar.

Städa och handla ja de gör jag varje dag...man vet ju inte när lillebror tänker vilja komma ut och vill verkligen att de inte skall vara ett ända kaos här hemma och njuter av att veta att de finns mat i skåpen. Lite hysteriskt men känns bra och ha allting förberett.

Packa väskor...idag skall jag även packa en väska som jag vill ha med i fall lillebror vill födas någon annanstans än hemma...de vet man ju aldrig! Sen skall jag också packa 2 små ryggsäckar åt barnen ifall de blir så att barnen skall iväg och övernatta hos någon annan. Spännande!

Njuta de har jag gjort i solen! Promenerat ner till stranden och avnjutit take away mellanmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar