fredag 23 mars 2012

VECKA 40+2 IDAG

Ännu gravid:) Välutvilad efter nattens 10 timmars sömn:) Prioriterar verkligen att sova och ladda inför kommande förlossning och babyvardagen! Och hur lyxigt är de inte att gå och lägga sig kl.21! Pappa och Milou var på jobb, Elwa hos faster och Tomppi på sleepover och enbart Evert som redan vid 21 hade sussat sött i 1 1/2h! Jag vet bara av erfarenhet att sen när man har en nyfödd så blir amningarna många och ofta och sent...

Känner mig så kontent och lätt i sinnet. Förra helgen satsade vi på att göra saker tillsammans hela familjen, lyxade till de lite extra med Mc Donalds take away, godis från makuuni och kvalités tid med båda barnen. I veckan har jag fixat och pynjat, städat och vilat och njutit av långa promenader, härliga solen och våren och haft egen tid medan barnen varit på dagis. Igår när Elwa traska iväg till faster och Tomppi på sleepover var de underbart att bara kunna ha 1 barn i 100% fokus och bara mysa tillsammans, läsa böcker, tala med honom. I helgen får han i sin tur lite kvalités tid med mommi och Elwa får vara hemma med oss. De känns verkligen som att vi kunnat ta väl tillvara på den sista tiden som 4. Och i fall och om lillebror föds i helgen så känns de okej att Elwa är hemma och får ta del av förlossningen. Hon är så stor flicka och väntar så på att se och uppleva lillebrors förlossning. För Everts del så skulle jag inte vara ett dugg orolig, han skulle också tycka att de skulle vara spännande, men han skulle störa mig för mycket och inte förstå varför mamma beter sig konstigt...

Tror starkt på att helgen för mig sig något spännande:)


TREVLIG FREDAG ALLIHOPA

2 kommentarer:

  1. Är det inte kanske lite traumatiserande att se sin mamma föda?? Skicka henne till oss om det börjar hända nåt! :D

    SvaraRadera
  2. Tack Kira, du är gullig! Skönt att veta att hon kan komma över till er i fall de behövs! Vi hörs

    SvaraRadera