tisdag 18 september 2012

DAGENS BÄSTA OCH SÄMSTA

Dagens bästa:
-  när jag hoppade i mina springskor och var ute och springa i 40minuter!!! Ja ja jaaa!!! Övervunnit mig själv igen!!! Detta var 3 rundan på 2 veckor. Nu blir de lenkki 2 gånger i veckan för denna hemma fru. Kom på mig själv att de int mera finns några förklaringar eller ursäkter varför jag inte skulle springa! Nu gäller de bara att ta tjuren i hornen och njuta att man är frisk och kan springa och  kan ta vara på den lilla tid man får för sådant skojigt!

- när mamma kom med 2 kassar nytvättat byk som jag bara kunde rada i skåpen!

- den lilla krabaten Amos som visat sin första tand idag för mamma!

- och nu när klockan är 20.00 alla barnen sover och mannen är på jobb och jag har egen tid, tyst hus och bara mig själv att umgås med, underbart!!!


Dagens sämsta:
- 3 års trots!!! Hjälp mig ni som vet och kan bättre! Alltså de är varenda dag jag avhämtar mellan sonen från dagis som helvete går lös...Allt är fel som jag gör eller inte gör/ säger eller låter bli och säga??? Min teori är den att han är "duktig pojke" på dagis hela dagen och sen när mamma kommer så kan han gått leva ut sin 3 års kris för mamma är den trygga basen som man kan överösa allt till...men hur skall man takla knip, slag, skrik, fula ord??? Tips? Kvällen sluta med att Evert gallskek och kände sig orättvist behandlad i matbordet när jag smaka en av hans äppelklyftor som han skällt ut och tyckte var äckligt, men de va fel nu skulle han ha många många äppelklyftor för att mamma åt en. Han skrek sig igenom kvällisen och när Elwa ätit färdigt övergick vi till att borsta tänderna och läsa saga...resultat: Evert åt ingenting....rätt/fel? Gud vet....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar