tisdag 25 september 2012

HELGEN SOM GÅTT OCH VECKAN SOM KOM

Tisdag...trött...lite jetlag från helgens besök, känns skönt att med gott samvete bara ta de lugnt idag! Njuter som bäst av ett stycke sovande baby på balkongen (som dessutom fyller 6 månader om 3 dagar) och 2 större som har full rulle på dagis, den dagliga te koppen och chokladen så här efter lunch! Mammas egen tid!

Mycket tankar och funderingar över vår lillgamla 5-åring...om 1 månad har vi en 5-åring, en 3-åring och en 1/2åring här i vårt hus...snälla någon stanna tiden för en stund!!! Vart har världen så bråttom...hinner man njuta, tar man sig tid och njuta tillräckligt, lever man tillräckligt här och nu? Inte alla stunder och dagar...Men den ständiga upplevelsen av att inte räcka till känns trist, hur upplever barnen de? Varför finns int mamma där för mig ALLTID? Kanske hälsosamt att lära sig att hela livet inte bara handlar om mig och mig utan mamma finns till för alla barnen, mig och mina två bröder...Men hur resonera när Elwa önskar att hon fick vara en baby? Va ligger bakom de tankarna? De kanske tidvis känns tungt och tufft att vara storasyster? För mycket ansvar? Va är lagom och va är för mycket? Hur uppmuntra och ge trygga ramar och god självkänsla? Riktigt tufft att landa i dessa tankar...vilket ansvar man har som förälder! Undrar va man skulle få för skolvitsord för sitt föräldraskap...tur att man inte blir dömd för sina brister och misstag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar