onsdag 19 september 2012

SPENATPLÄTTAR

Överskattat! I ärlighetens namn har jag aldrig förstått mig på plättar som mat...man blir degig i magen och int ett dugg mätt...och de som kanske är lite unikt för en barnfamilj är väl att vi aldrig haft ett färdigt spenatplättspaket hemma i vårt kylskåp. Men idag i detta regn och rusk fick de bli hemgjorda spenatplättar. Barnen var glada när dom hörde att jag skulle laga spenatplättar...men åt int särskillt många. Men rekomenderar inte att steka plättarna när man har en gnällig baby i famnen som inte trivs själv och behöver underhållning, 2 hungriga barn...de var första och sista gången jag laga spenatplättar. De gällde nog för mig att räkna till 10, inte ge upp mitt projekt, ge lite nötter åt barnen att mumsa på medan spenatplättarna var under arbete!

1 kommentar:

  1. Råkade också laga spenatplättar idag, och min 2-åring åt 13 st (!)små plättar så här var det lyckat!

    SvaraRadera