fredag 23 januari 2009

En intensiv vecka

Oj va vi pysslat på denna vecka! Vi har haft 2 mamma-barn träffar hos oss, va mysigt och uppiggande de varit! Jag har bakat bröd 3 gånger denna vecka och är så glad att jag äntligen känt mig så energisk att jag orkat göra de som jag skulle önska gör varje vecka. Vill fungera som en förebild när jag bjuder på mat att äta på våra mamma-barn träffar. Utgår från den principen att allt är hemlagat och ekologiskt. Alltid lyckas de inte men strävar alltid efter de i alla fall. Denna vecka har jag bjudit på vispgröt lagat av speltmanngryn, frysta lingon och svartavinbär och sötat enbart med honung så att de skall vara så barnvänligt som möjligt! Vill undvika att ge socker till Elwa så länge som möjligt. Brödet har jag lagat på egenmalen mjöl av lite varierande sorter. Sedan hemlagad ugnspannkaka gjord på ekologisk mjölk, ekologiska ägg, fullkornsspeltmjöl, rårörsocker, bakpulver och kärnsmör! Mums va gott! 

Är så stolt mamma:) Elwa har varit torr hela veckan. Har inte haft på henne blöja på dagen alls. Efter att hon vaknat från sin dagslur har blöjan varit helt torr, käns otroligt! Hon talar om för mig när hon behöver gå på pottan "kika" hörs de och då vet man att nu är de dags! Fanastiskt mitt lilla pyre. Föredelen är förståss de att vi varit så mycket hemma så man har möjlighet att springa på toa 150 gånger i dagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar