fredag 2 januari 2009

I vintriga Jakobstad

Vilken underbar dag! Käns som vi tagit ut allting när de gäller att njuta av vinter väder! Jag, Elwa och Milou var ute första varvet redan kl9. Inte en själ såg vi, underbart! Njuter stort av att komma bort från storstadens vimmel och hektiska tempo. Hur skulle de vara att bo här, alltid få njuta och känna lugnet? Ja, de finns postiva och negativa sidor med allting...Milou njöt, han fick springa fritt och snusa på alla ljuva tikdofter:) Jag och Elwa promenerade raskt så att vi var alldeles rosenröda om kinderna när vi kom in. Härligt med några minus grader, de var väl -5 grader igår, passligt, inte för kallt! Vi stannade och lekte i parken med Elwa en sväng, hon gungade för första gången i stora barnens gunga. Oj så spännande de var att hålla i själv:) Gulligt!

Lunchen var rester från igår, skönt! De var bara att värma upp! Elwa åt med stor aptit, hon var vrålhungrig efter nästan 1 1/2h ute! Sen var de dags för egen tid för mamma och dagslur för Elwa! Jag satt igång och virkade, så mysigt! Har bestämt mig att när Elwa sover skall jag ägna tiden bara för mig sjäv, inte städa, diska, plocka, laga mat eller annat utan bara lyxa mig med något så som att handarbeta.

Ut igen på eftermiddagen. På med kläder och Elwa upp på ryggen i bärsäle och Milou fastkopplad. Benjamin är alltså sjuk så de är mycket att stå i när man inte är två vuxna som kan hjälpas åt. Skönt att komma ut och vilket underbart väder!!! Nu om någongång skall man passa på och njuta, eftersom vinterdagarna är sist och slutligen så få...synd! Önskat verkligen att vi kunde ha kalla och snörika vintrar i södra Finland. Vinter skall vara vinter och sommar skall vara ordentlig sommar! Visst?

Kram och god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar