onsdag 21 januari 2009

Ny energi

Helt plötsligt känner jag mig så fridfull och harmonisk och fylld med  ny energi! Fantastiskt! Känns som jag äntligen kommit ur min dvala som varat i nästan 1 år och 3 månader:) Vardagen känns helt konkret annorlunda fast ingenting egentligen har ändrat. Jag njuter på ett helt annat sätt nu och vara hemma och syssla på vardagen än innan. Nu menar jag inte att jag inte har kännt frid i vardagen innan utan att de är någonting inom mig som ändrat. Min attityd kanske? Men attityden är de inte alltid så lätt och ändra på...den kan man jobba med men de är inte någonting som ändrar på ett stenkasta. Jag började för ca. 2 veckor sedan med min homeopatiska långverkande remedy Thuja Q1 som är speciellt utsedd för mig, kanske de har gjort sitt? I alla fall fick jag en kraftig reaktion av den i helgen precis om önskat. De är nämligen så med homeopati att när man går in för att sköta om ett kroniskt tillstånd så sker de en kraftigare rekation innan de börjar bli bättre. De gladde min homeopat när jag ringde henne igår och sa att sedan helgen har jag haft grymma exem! Fick en annan dosering och nu har exemen redan blivit bättre. Får se om jag skall återvända till den gamla doseringen snart igen eller om jag skall fortsätta och ta den utspädda dosen?! 

Oh jag drömde att jag var gravid i natt:) Härligt! Jag gjorde ett graviditetstest och de visade positivt och sen vakna jag, äsch..ville fortsätta och drömma vidare! Men man får inte alltid som man önskat! 

Idag har vi varit i spindelparken och leka med Amelié och hennes mamma Bibbi! Tack Bibbi för en mysig prat stund. Sedan promenerade vi allihop till biblioteket och jag returnerade några böcker och fortsatte hem, medan Bibbi och Amelié stanna kvar  och skulle låna något. Jätte konstigt men Elwa har inte varit sig själv i dag. Jätte gråtmild har hon varit och bara villa suga på bröstet och vara näraoch i famnen. Funderar om hon gör tänder eller håller på och bli sjuk? De inte alltid lätt och veta med dessa små liv! 

Nu skall jag fortsätta och sticka när Elwa sover, mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar