tisdag 17 mars 2009

Elwa är sjuk...

Utan förvarning så är Elwa nu sjuk! Trist! Igår kväll var hon så pigg och sprang omkring och gjorde bus så gott hoon hann. När vi la oss med Benjamin vi 23 så hotade hon till riktigt elakt i hennes rum. Måste gå och kolla till henne, och där satt hon i sin säng och drog efter andan. Läskigt! De bara pep när hon andades, usch! Man blir alltid så orolig! Tig mandelolja och "flunssa - eteriska oljor" och masserade på hennes bröst och sa god natt till henne. Hon somna snällt om och jag väckte henne i vanlig ordning kl07.30 i morse. Sen var de feber...jag en stigande feber, nu när jag la henne på dagen hade hon 39 grader feber! Hon sover ännnu...får se hur de är med den lille stackaren när hon vaknar!

Ja mamma hon mår inte något viader heller...Jag har så svårt att äta, allt bara lukatr och smakar blää! Vill bara ha picknicks batonger eller sushi ibland! Allt som finns hemma är ingenting som jag kan tänka mig äta i alla fall! Vill ha kött! Jag bli nu sedan klok på va man skall göra och inte göra. Man vill helst bara försvinna och vakna upp sedan när man inte mår illa mera!

1 kommentar:

  1. Usch vad tråkigt!!! de e så hemskt när dom små e sjuka!Jemima var oxå jätte pigg igår och så i natt fick hon feber ;(
    hur mår lillisen i magen då, är det jobbigare den här gången???

    Kram

    SvaraRadera