onsdag 18 mars 2009

Onsdag v11+4

V 11+4 idag! Oh va jag längtar till fredagen! Då skall de äntligen bli dags för de första ul!!! De har känts som en lång tid...men en längtandes tid är lång! Känner mig både lugn och spänd inför de! Varför skulle inte allt vara bra, de käns ju precis som de skall vara...men de är väl alltid lite spännande! De skall blil underbart att få med sig bilder på lillisen och bara och få se de lilla grynet där inne i livmodern.  

Men ohej va dåligt jag mår. De käns som att illamåendet tagit en ny sats. Förra helgen började de...blev först orolig för de kändes underligt att jag haft en bättre vecka här emellan. Men sen när jag började fundera efter så var de faktiskt så med Elwa att jag först började må riktigt dåligt i veckorna 9-10. Och om de nu är så att jag inte riktigt är så långt i graviditeten som enligt mensen så skulle de ju stämma rätt bra. Ja men värre är de i alla fall nu än riktigt i de tidiga veckorna. Illamåendet käns värst på eftermiddagen och kvällen. Men antar att när man håller igång hela morgon och förmiddag så är man trött på eftermiddagen och då käns de värre. Jag kan helt tydligt se ett samband mellan trötthet och illamåendet!


På kvällarna är jag fortfarande väldigt trött! Klockan 21 så är jag helt färdig för natten... alltid kommer jag mig inte i säng då men de vore i alla fall de bästa med tanke på följande dag. 
Nu är Elwa sjuk med feber...de a lite mystiskt när hon blev sjuk så plötsligt. Kvällen innan var hon full med liv och energi och sprang omkring och lekte. Men sen precis innan vi sku lägga oss med Benjamin så hostade hon till i sin säng i sitt eget rum riktigt ordentligt...de va så konstig. Kunde inte förstå att de var hon för de lät verkligen som att hon var ordentligt krasslig – när hade hon hunnit bli de funderade jag! Gick in för att titta till henne och där satt hon i sin säng och drog efter andan och verkade själv också ha blivit rädd över sin vinande hårda hosta. Smörjde hennes bröst med ”flunssa” eterisk olja blandat me mandelolja. De verkade hjälpa bra för sen sov hon genom natten som hon brukar. Käns värdelöst att spekulera varför hon fått feber och hosta eftersom jag inte har några svar! 
-I väntan på fredag-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar