måndag 30 mars 2009

Måndag

Måndag betyder städ och byk dag! De är super behändigt när man bestämmt sig för en byk dag för då dräller inte byket och tork ställningarna framme konstant. Blev så trött en dag på att "alltid byka" och vika kläder så nu får de vara 1 gång i veckan och utöver de så slipper man titta på allt smutsigt och rent byk! Super bra! 

Tror att jag nu har slutat amma. Har inte ammat på en vecka. De var ett medvetet val från min sida, men de har gått utöver alla förväntningar med Elwa också. Insåg att amningen handlar om rutin för Elwa. De var nämligen så att varje morgon så tog jag henne i vårt rum kl07.30 och så fick hon bröst innan frukosten. Nu så sätter vi igång och pyssla med frukosten genast då hon vaknar. 1 gång har hon bett efter bröstet under denna vecka och nöjde sig med vatten och en morot i stället. De käns bra. Trodde inte att jag skulle komma i de här skedet eftersom jag varit så fast med amningen. Men nu när man är gravid så käns de som man vill ha kroppen bara för denna graviditet och för den kommande babyn. Vet att om jag inte varit gravid så skulle jag amma ännu. De käns bra och veta att snart igen få livnära en liten:) Men är stolt för känner att 1 år och 5 månader är ett bra saldo. De var helt enkelt rätt tid att släppa de. 

Elwa är ännu snuvig, blivit värre från igår....blää! Idag skall vi till homeopat för känner att jag bara vill bolla lite mina tankar och funderingar när de gäller hennes snuva, hennes exem på kinderna, vaccineringar mm. Ibland behöver man få tala ur sig och få bekräftelse och åsikter av någon annan och inte vem som helst annan utan en professionell!

Imorgon har vi ul igen, mysigt! Skall bli mysigt att se hur mycket babyn har vuxit! Vill så gärna ha en ordentlig bild på den lilla! de är härligt att vara gravid, men slitsamt när man är trött konstant! 

Vi skall ta de lugnt i vecka och få Elwa i skick! Väntar på påsken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar