onsdag 10 december 2008

Gett mitt allt

Gav mitt allt igår kväll! Elwa är riktigt förkyld, värst hittills i hennes liv. De är första gången hon har segare snor, gult! De va ur tufft igår kväll när hon vaknade efter att ha sovit 2 1/2h. Hon grät, va så täppt i näsan att hon inte kunde andas genom näsan utan blev tvungen att gapa efter luft, hon hostade alldeles förfärligt! Riktigt hemsk, hård, hackande hosta, så hon fick spyreflexer varje gång...oj så hon grät, man kunde riktigt känna hur ont i lugorna hon hade. Jag blev faktiskt orolig (de har jag inte gjort förr fast hon haft 40 graders feber i 3 dagar)...Men funderade för mig själv att va vinner jag på att föra henne till dejouren, ingenting. Va kan de göra, ingenting...Elwa skulle bara bli jätte upprörd, nej nej nej! Istället tog jag upp henne och höll henne tätt intill mig tills hon lugna sig. Erbjöd bröst, hon sög och sög och de verkade lugna henne. La henne igen i sängen och låg lugn medan jag stod bervid, men hon ville inte bli lämnad...(förstår de, vem skulle vilja de när man mår dåligt, INGEN). Jag blandade eterisk eukalyptus olja i mandelolja och masserade hennes bröstkorg. Jag sköljde hennes näsa med salt vatten i flera omgångar, underlättade hennes tillstånd betydligt. Sen va de att fundera vad i homeopati väg kunde hjälpa...gav henne Bryonia C30 upplöst i vatten i 3 omgångar. Efter 2 timmars pysslande tog jag henne brevid mig, gav en flaska med varm rismjölk och förde henne i egen säng. Då somnade hon och sov tills morgon. Väckte henne klo8. 

Hon va pigg i morse, ingen hackande hosta mera. Hostan fanns kvar men var helt annorlunda tills sin karaktär. Härligt! Vet att de va homeopatin som bidragit med sitt. Idag va de spännade, Elwa skulle vara hos mormor hela dagen, från 9 till17! Mamma kom efter henne klo9 och de for iväg! Va tyst de blev! Jag åkte iväg och handla med pappa. Fick mycket gjort här hemma också under dagen. Rostade nötter som julklapp till alla mina mamma kompisar. De är lätt och väldigt uppskattat att få något hemgjort. Tvättade en påse med solroskärnor och en stor påse med mandlar. La dem i en skål och blandade i rosmarin, olivolja, havsalt och in i ugnen 150 grader. Sen i glas burkar och ett rött papper på locket med band runt. Färdigt! Sen packade jag även mandelknäcket på samma sätt, mysigt!

God natt från en glad mamma som haft egen tid hela dagen idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar